d-cage

:: freedom :: is an abstract that only exists in the imagination

4.05.2005

h.i.d.e

最近在duke兄個blog上有個非常熱鬧的話題

由於visual rock(應該說是X, 後期改名為X Japan 中的yoshiki, 和hide)是我從前的「偶像」,goth/loli也是我的居住於日本當時的所屬圈子之一,我對話題十分關注。Yoshiki, hide到今已經成為了我「人生哲理」的一部份,由其是hide,他已是我生命的一部份。做人處事,音樂藝術,寫作表達,都是我萬分敬佩的一位藝術家。我更欣賞的是hide能將他的藝術活用於生命中。最近新寵的藝術家是 Pier Paolo Pasolini,超前衛的導演兼作家。

為何會那麼喜歡hide? ---一言難盡
可能是因為他能將生存/死亡這枷鎖的存在意識化解為破解生存/束縛的理由與動力罷。簡單來說,他教了我什麼是自由罷。
認識hide當年1997,中學年代,愛讀哲學但總覺得跳不出框架。
1998.5.2 hide 去世。
對我來說,他是自殺死,雖然無人肯定到,更無人會希望他是自殺死。

他死忌那天再說「粉紅蜘蛛」的故事。

今日坐車回家時腦袋不斷在哼:hide 的"A Story" 雖然還未知道潛意識裡在想什麼。
壊れた時計が話しかけるよ、全ての物も人も目を閉じて、全て夢だと、目さめた時思いたいと。君も僕も古ぼけた言葉と、ホコリ、被った思いでにまみれ、ガラクタになって、前も後も何もない、肌に刺さる風は、すなを運んでゆく、目さめれば君も僕もただの塊になる
牆上壞了的時鐘講了個故事,「當人和物都閉上眼,他們再睜開眼睛時都會想這一切是夢。」
你我和我們之間的過期了的對話都會有天成為灰,被記憶沾上鮮血,變成廢物,再沒有過去和未來。
切膚的風將帶走塵埃,如能夠再睜眼,你我也只會成為土塊

Since the last little excerpts was not very poetic, here is a piece by yoshiki, another one of my favourites.

Excerpts from "Art of Life" by Yoshiki:
I believe in the madness called "now". / Past and future prison my heart. / Time is blind, but I wanna trace my love, / on the walls of time over pain in my heart. / Art of life. / Insane blade stabbing dreams. / Try to break all truth now. / But I can't heal this broken heart in pain. / Cannot start to live, / cannot end my life, / keep on crying.
...
I believe in the madness called "now". / Time goes flowing, breaking my heart. / Wanna live, can't let my heart kill myself. / Still, I haven't found what I'm looking for. / Art Of Life / I try and stop myself but my heart goes to destroy the truth. /Tell me why, I want the meaning of my life. / Do I try to live? / Do I try to love? / In my dream...
...
Dreams can make me mad. / I can't leave my dream, I can't stop myself / Don't know what I am, what lies are truth? / What truths are lies?

---
好了,我真的要閉上眼睛了.... 又6am了

1 Comments:

At 12:51 PM, Blogger Duke of Aberdeen said...

d-cage,喜見你打中文。你精通多國語言,好厲害。

 

Post a Comment

<< Home